Ziggo (Cisco) decoder, goodbye!

Een diepe zucht….!!
HD decoder Cisco (aanbiedinkje Ziggo… ) vervangen voor een Humax 5050C.
Waarom ben ik ooit in die ‘aanbieding’ van Ziggo gestonken?
Wat een outdated crap is dit, vergeleken bij de (inmiddels alweer verouderde, maar zoveel betere!) Humax 5050C. Het verschil is enorm. Zowel in gebruiksgemak, werksnelheid als leesbaarheid van de schermen.
Marktplaats aanbiedinkje…
Weliswaar nog niet de knop voor interactieve tv gevonden – misschien is die door ons niet gebruikte functie er niet eens op dit apparaat – maar die offer ik graag op voor de vrijwaring van alle ellende die we tot nu toe hadden.

De Ziggo martelgang van slechte tv
Ik had innmiddels de VIERDE Cisco decoder (van Ziggo) in huis.
Had eigenlijk vanaf begin problemen met de decoder: mozaiekjes en vertragingen in beeld, soms tientallen seconden lang wachten bij het zappen naar ander kanaal… Dan weer problemen met het interactieve gedeelte dat niet werkte, of het geluid bleef gewoon helemaal weg… Dit gold voor zowel gewoon tv-kijken als opgenomen films.
Kortom: één doffe ellende, waardoor je er tegenop zag de tv aan te doen.

Ziggo helpdesk
De service van Ziggo helpdesk is redelijk; telefoonnummer 1200 is voor leden gratis, dus je hoeft  niet al betalende aan de lijn te wachten. (Wat tegenwoordig schandalig normaal is bij providers…! Echt ongehoord.) Ook de verzendkosten van de 4 apparaten nam Ziggo voor haar rekening. Wel vervelend is het steeds maar opnieuw moeten vertellen van je verhaal, want  verslaglegging van jouw problemen kent Ziggo’s helpdesk niet…. danwel: het kind aan de telefoon leest het eenvoudig niet. Want ook bij Ziggo heb je wijsneusjes aan de helpdesk die jou hun eigenwijze willetje op willen leggen, waarbij ze hun eigen monteurs (waarvan je expertise mag verwachten) tegenspreken. Je praat dus soms ook bij Ziggo tegen een muur. Muren zullen nooit begrijpen waar mensen het over hebben.

O ja… ik mocht me overigens wel gelukkig prijzen dat ik die ene variant van support kreeg aangeboden waarbij Ziggo eerst het vervangend apparaat opstuurt. Want de andere supportvorm behelst: even je apparaat insturen, en vervolgens wachten tot de nieuwe verstuurd wordt…

Ziggo’s apparatuur is troep
De apparatuur die Ziggo echter aanbiedt is troep!
2 monteurs langsgeweest, verkeerde kabel opgestuurd gekregen, 4 Cisco’s…
Ten einde raad op de marktplaats een Humax gekocht.
Hallelujah! Had ik dat maar eerder gedaan. Voor mij geen Cisco meer!

:alay

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[+] kaskus emoticons nartzco

[+] Zaazu Emoticons Zaazu.com